onsdag 29 oktober 2014

Magkatarr...

Den förföljer mig lite den där katarren. Får den, äter medicin, blir bättre, tror jag inte är stressad alls, känner mig som en med koll på läget och boom. Det träliga med mig är också att jag förutom den brinnande känslan i bröst och hals får såna smärtor och magknip. Så fort jag äter något, oavsett vad känns det som.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att hålla den borta heller eftersom jag nu känt mig i fas med det mesta. Jag undrar om mitt gamla stress-jag har utvecklat en förmåga att smyga sig in i kroppen och lura sig in i blodådrorna genom att klä ut sig till lugn och ro? Så även när jag tror att jag är stressfri är jag egentligen så full av det i kroppen att magen pajar. Jag vet inte men nog känns det allt så.

När väl katarren bryter ut och jag börjar tänka tanken stress får jag fysiska känslor i kroppen, oftast bestående av en fjärilskänsla i magen som går upp i halsen på något vis. Som en rysning nästan fast på ett mer obehagligt sätt. Så kanske är det så att jag inte alls lärt mig hantera stressen, den kanske bara hittat ett sätt att lura mig...

Då är frågan bara hur jag hittar ett sätt att lura den tillbaka...

- iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar