måndag 20 oktober 2014

5 saker jag funderat på nu på sistone...

1. Varför får jag inte ändan ur och går och tränar?! Jag ser ju hur bra alla andra mår när de gör det men ändå kan jag inte förmå mig att ta mig ens en timma i veckan och simma, något jag faktiskt gillar. Vad är det för fel på mig?! Hur lat får man vara innan någon tycker att det är dags att göra en latervention?

2. Varför har jag inga snygga kläder när jag behöver dem? Vem är det som tar dem då och gömmer dem så att det inte finns ett enda plagg att hitta någonstans!

3. Har man blivit gammal på riktigt nu då när man inte längre kan se ens 5 minuter av dokusåpaprogram längre utan att ta fram skämskudden, irritera sig över hur de beter sig och till slut byta kanal innan stora ådern i pannan totalt exploderar.

4. Det är sjukt viktigt för mig att vara snäll. Jag lever efter det i alla lägen och jag uppfostrar mina barn att sträva efter det samma. När Pennis fröken sa att hon var väldigt snäll mot alla barn och fröknar i alla lägen blev jag så stolt att det stramade sådär i halsen som jag upplever att det gör när jag känner mig väldigt stolt. Jag blev nästan lite gråtig, så viktigt är det för mig tydligen. Jag har alltid sagt att är det något jag vill ska stå på min gravsten är det att jag var en snäll människa. Det är det finaste jag kan tänka mig.

5. Jag måste börja använda cykelhjälm. Jens ramlade nyss och fick en hjärnskakning och nyligen dog en ung i en cykelolycka. Hon hade ingen hjälm, vem vet hur det hade sett om hon haft det. Jag vill göra allt jag kan för att säkra mina barn en mamma. Det är ju självklart. Kan man tycka va? Och ändå sitter det så hårt att bara sätta på den där och cykla iväg. Jag skäms med hjälmen på. Har jag inte kommit längre än så?! Tydligen inte. Har lite att jobba på märker jag.


- iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar