onsdag 27 januari 2016

5 saker som...

... gör mig på gott humör just denna helt vanliga onsdag...

1. Jag har nyss lagat en mycket mycket god korvstroganoff! Med mycket kärlek och massa gott i blev den helt ljuvlig! Eftersom matlagning inte riktigt faller under mina intresseområden är det ju såklart väldigt roligt när jag väl lyckas!

2. Jag har hittat digistivekex med mörk choklad på. Ok, detta inser jag är både bra och dåligt med tanke på att jag köpte dem igår och halva (jag vet!!!) paketet är slut redan. Men hjälp vad goda de är!

3. Jag ska på pysselträff ikväll och vara social med andra vuxna. Det är roligt!

4. Jag lyckades trots min trasiga kropp och stora mage klippa mina tånaglar idag! Emelie - graviditet: 1-0! (Eller egentligen kanske 1-57, men idag fokuserar vi på det positiva vi varit med om!)


5. På fredag får jag fikabesök och ska äntligen få baka den där banoffeepajen jag smakade förra helgen och inte kunnat sluta tänka på sedan dess. På riktigt, jag har drömt om den till och med. Min besatthet av bakverk och söta saker är inte normal jag förstår det men av alla fem saker på listan gör den där pajen mig nästan mest lycklig.

Så en helt vanlig onsdag men massor att vara glad över. Härligt!


- iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar